مرد ايده آل زنان چه ويژگي هايي دارد!!!








همنفس

یک نفس با ما نشستی خانه بوی گل گرفت...

يکي از بارزترين خواسته هاي انساني افراد در سراسر دنيا و در جوامع گوناگون برگزيدن همسر و همراه براي تشکيل يک زندگي مشترک است.
زنان و مردان ساکن کره ي خاکي فارغ از جنسيت، رنگ پوست، بينش و اعتقادات و سطح سواد و نيز طبقه ي خود از تمايل به اين حقيقت انساني مستثني نيستند.
مرجان کاظمي؛ دانشجوي رشته ي حسابداري در گفتگو با خبرنگار آژانس خبري روز(دي نا)، در خصوص معيارهاي انتخاب مردان به عنوان همسر براي زنان گفت: معيارها و خواسته هاي زنان براي برگزيدن مردان در هنگام تشکيل زندگي مشترک فراخور ويژگي ها و خصوصيات فردي و تربيتي آنان متفاوت است، اما با وجود اين تفاوت، آنچه ميان همه ي زنان مشترک است، تلاش براي بهره جويي از راه و امکاناتي در جهت برخوداري از زندگي آرام و به دور از تنش، توأم با آسايش خيال و سلامت جسم و روان است.
بهروز کريمي، يکي ديگر از دانشجويان حاضر در گفتگو گفت: بي ترديد، عوامل بيروني و خارجي متعدد و زيادي نيز در شکل گيري باورها و معيارهاي انتخاب شريک در طول زندگي مؤثر هستند که نبايد آنان را از نظر دور داشت.
عاطفه محمدي، کارشناس روان شناسي باليني در گفتگو با گروه جامعه آژانس خبري روز(دي نا)، در خصوص موضوع مورد بحث گفت: بررسي معيارها و ايده آل هاي زنان جوامع و کشورهاي مختلف در باره ي شيوه ي همسرگزيني زماني از استاندارهاي مطلوب و نزديک به واقعيت برخوردار است که سن، ميزان شعور، بلوغ فکري و آمادگي زنان براي تشکيل زندگي مشترک در سطح رضايت بخش قرار داشته باشد.
وي در ادامه تصريح کرد: هنگامي که خانواده ها با باورهاي سنتي و دور از ملزومات زندگي در دنياي امروز از دختران کم سن و سال خود مي خواهند تا با يکي از خواستگاران خود ازدواج نمايند و اين در حالي است که دختر آن خانواده نه تنها آمادگي براي انتخاب و شروع زندگي مستقل را دارا نيست، بلکه انگيزه اي براي اين امر ندارد و چرايي و چگونگي اين کار را آگاهانه بر نمي گزيند.
محمدي خاطرنشان کرد: با وجود نياز به ابزارها و ملزومات اين امر، چنانچه ميزان بالايي از زنان را در سطح مطلوب آمادگي لازم از نظر جسمي و رواني براي ازدواج بدانيم، توجه به اين موضوع ضروري است که زنان اغلب مرداني را براي زندگي مشترک برمي گزينند که به امنيت رواني آنان کمک شايان توجهي نمايند و در صورت نياز بي دخالت ديگران با مشورت زنان خود و در هنگام لزوم مشاوره با افرادي بدون غرض مانند مشاوران رابطه و خانواده براي زندگي تصميم گيري کنند و هرگز همسران خود را در امور مهم زندگي به حاشيه نرانند و شخصيت آنان را مستقل، قابل احترام و برخوردار از حقوق انساني محسوب نمايند و اين اصل را نه تنها به عنوان يک باور بلکه به صورتي عملي و اجرايي نشان دهند.
محمدي گفت: اگرچه برخي از زنان با توجه بيشتر به مسائل مادي و ظاهري زندگي، ملاک و معيار خود را براي انتخاب همسر ثروت، مدارک تحصيلي و طبقه و همچنين وضعيت خانوادگي آنان نام مي برند، با اين حال اين زنان در قياس با زناني که مسائل پايدار، اثرگذار و ماندگار شخصيتي و رفتاري مردان برخوردار از سلامت رواني و فکري را معيار خود مي دانند بسيار قليل بوده و در خصوص تغيير نگرش زنان دسته ي اول بايد به اطلاع رساني و شفاف سازي فرجام زندگي زنان با الگوهاي مذکور همسر گزيني به اصلاح باورها و عقايد آنان پرداخت تا زنان و مردان و کودکان در کشورهاي مختلف در دنيايي بهتر زندگي کنند.
وي افزود: عموم زنان به سلامت رواني خانواده بيش از هرچيز ديگر اهميت مي دهند و از منظر انتخاب صحيح همسر به اين هدف نيل خواهند کرد، لذا زنان در اغلب موارد پس از خودشناسي درباره ي انتخاب همسر تصميم گيري مي کنند.
کارشناس روان شناسي باليني، با جداسازي زناني که از روي اجبار و يا به دليل مشکلات مالي و يا معذورات خانوادگي بي بهره از حق انتخاب ازدواج مي کنند، از زناني که آگاهانه و خودخواسته تصميم به ازدواج مي گيرند اظهار کرد: عزم و اراده ي زنان براي تشکيل زندگي مشترک موضوعي بسيار مهم است که نمي توان به آساني آن را ناديده گرفت.
بيژن زندي، مددکار اجتماعي در خصوص ويژگي هاي مردان ايده آل زنان گفت: برخورداري از سلامت رفتاري و ثبات شخصيت مردان براي زنان يکي از ملاک ها و معيارهاي بسيار مهم است.
وي در ادامه تصريح کرد: زنان، از مردان مي خواهند تا پناهگاه و تکيه گاهي امن براي آنان در طول زندگي باشند و اين امر فارغ از استقلال اقتصادي زنان در بين اکثر آنان عموميت دارد، چرا که ديگر در دنياي امروز تأمين مالي خانواده امري تنها مربوط به مردان نيست و زنان به خوبي مردان مي توانند از عهده ي مخارج زندگي برآيند.
زندي، مردان ايده آل زنان را مرداني راست گو و صادق برشمرد و افزود: زنان مردان لاف زن و پرمدعا را به عنوان همسراني مطمئن و قابل اطمينان نمي دانند و نيز مردان بي اراده و دهن بين، دمدمي مزاج و راحت طلب و تن پرور نمي توانند از جذابيت هاي شخصيتي براي جلب نظر زنان امروز براي ازدواج بهره داشته باشند.
محمدي؛ معيارهاي زنان امروز را در بسياري از موارد جدا از زنان سنتي و متعلق به نسل هاي گذشته ندانست و اظهار کرد: مردان گوشه گير و منزوي، رنجور، بدبين، شکاک و وسواسي نمي توانند در طول زندگي مشترک نقش سازنده و مثبتي را ايفا کنند و بالعکس، زنان، همسراني مثبت انديش، اجتماعي، خونگرم را ترجيح مي دهند که با رفتاري توأم با احترام متقابل فضاي خانه و روابط خانوادگي را به محيطي قابل اتکا و فضايي دوستانه تبديل کنند.
زندي در پايان گفتگو، مرداني که از بروز تنش هاي شخصيتي و تغييرات دائمي در تصميم گيري ها به دور باشند را مرداني خوش اقبال تر براي انتخاب زنان براي ازدواج دانست و افزود: موارد فوق الذکر زماني ميسر و ممکن است که مردان و زنان پيش از ازدواج زمان کافي براي برخورداري از شناخت نسبي از يکديگر را بيابند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:,ساعت 16:21 توسط علی ربیعی فر|




مطالب پيشين
» الهه من....
» سخنی با دوست....
» مارگارت مید پر مخاطب ترین مردم شناس امریکایی
» راهکارهای مقابله با مشکلات روانی ناشی از بیماری های مزمن
» همینجوری....
» نا پیدا..........
» اولین کنگره روانشناسی اجتماعی ایران
» سومین کنگره سراسری هنردرمانی
» چهارمین کنگره انجمن روانشناسی ایران
» سومین کنگره سراسری پژوهش های روانشناسی بالینی
» خسته تر از همیشه...
» خداوندا.....
» تفاوتهاي اس ام اس خانم ها و آقایان
» این گونه نگاه کنیم...
» چرا جادوگران را به آتش می انداختند ؟!
» می خواستند سرش را ببرند...
» نتيجه ارتباط نا مشروع....
Design By : ParsSkin.Com